Koemme tärkeimmäksi tehtäväksemme palvella asiakasta siten, että siitä koituu asiakkaalle rahanarvoista lisäarvoa
Haluamme onnistua yhdessä asiakkaan kanssa ja siksi olemme kiinnostuneita asiakkaan toimintavoista, jotta pystymme paremmin olemaan hyödyksi. Palvelemme asiakasta auttamalla häntä ohjaamaan liiketoimintaprosessejaan Easoftin avulla. Näin syntyy kustannussäästöjä, koska enää ei tarvitse käyttää työntekijöiden resursseja tuottamattomaan toimintaan. Tämän seurauksena asiakkaan liiketoiminta voi kehittyä, kasvaa sekä tehostua.
Missionamme on tuottaa yrityksille parempi tulos ja tyytyväisemmät asiakkaat.
Tutustu Easoft Groupin tarinaan alusta asti - aina tulevaisuuden tavoitteisiin.
2011
Ohjelmiston kehitys aloitettiin, ensimmäinen versio otettiin käyttöön
2013
Perustettiin Easoft Oy
2016
Easoft aloitti aktiivisen järjestelmien myynnin
2017
Easoftin käyttäjiä jo yli 100 yritystä
2019
Easoft Docs Oy perustettu
2020
Affärsystem EAS Ab liiketoiminnan käynnistäminen Ruotsissa
2021
Easoft Kodinpro Oy liiketoiminto siirtyi Easoft Groupiin
2022
Käyttäjiä päivittäin yli 10 000
2025
Listautuminen pörssiin
2030
Pohjoismaiden halutuin liiketoiminnan kehittäjä ohjelmistojen avulla
Easoft Groupin kokonaisliikevaihto - Easoft Oy, Easoft Docs Oy, Easoft KodinPro Oy, Affärsystem EAS Ab
Urakointiliikkestä kasvoi ohjelmistotalo
Easoft sai alkunsa siitä, kun excel ei enää riittänyt
Elettiin vuotta 2011 ja Easoftin perustajat pyörittivät vielä silloin asennusurakointiyritystä. Siihen aikaan oli edistyksellistä että rakennusalan yrittäjä oli päättänyt siirtyä papereista exceleihin. Kaikki pyöri taulukoissa ja dokumenteissa – tarjoukset, sopimukset, provisiot ja projektinhallinta. Jopa kokonaismyynti ja tarjouskanta saatiin hienosti näkyviin koontisivulle.
Taulukoiden ja dokumenttien pyörittelyssä törmättiin yrityksen kasvun myötä pian erilaisiin haasteisiin. Aina kun hinnasto muuttui, kaikille piti saada jollakin keinolla uusi hinnasto. Kun työpaikka vaihtui, vanhat tarjouskanta ja dokumentit menivät tietokoneen mukana.
Kysymyksiä riitti: ”mikähän seuraavan tarjouksen numero pitikään olla? ”, ”mikähän näistä exceleistä oli se uusin?”. Kun asiakas tilasi lisätöitä: ”mitenköhän saisin säilytettyä myös alkuperäisen tilauksen?”. Kaikki edellä mainitut pakottivat miettimään uutta järjestelmää kaaoksen hallintaan.
Haluttiin online-työkalu joka toimii myös mobiilisti
Piti saada asiakasrekisteri, tuote/palvelurekisteri, myyjien provisiolaskenta, asentajien urakkapalkat ja tarjousten/tilausten hallinta samaan järjestelmään. Ideaalitilanne olisi se, että kun myyjä on tehnyt tarjouksen ja asiakas hyväksyy tilauksen, status muuttuu tilaukseksi ja samalla lasketaan myös myyjän provisio ja asentajan urakka.
Tultiin nopeasti siihen lopputulokseen, että markkinoilta ei löytynyt sopivaa vaihtoehtoa.
Joko vaihtoehdot olivat liian vanhanaikaisia (eli tietokoneeseen asennettavia ohjelmia) tai liian kalliita (liikevaihto oli vasta alle 500 000€), taikka sitten niistä puuttui liiketoiminnan kannalta oleellisia osia kuten asennusten kalenterointi. Puhuttiin vähintään kymmenientuhansien investoinneista tai puutteellisesta raakileesta.
Urakointiyrityksestä päätettiin soittaa tutulle koodarille. Kysyttiin osaisiko hän koodata meille tarjouslaskentaohjelman? Hän vastasi melko nopeasti että: ”onnistuu!”. Toki ohjelmiston sisältö oli aluksi huomattavasti suppeampi kuin mitä tarve olisi ollut, mutta tätä voidaan kuitenkin pitää hyvällä syyllä Easoftin ensimmäisenä versiona!
Sama koodari on muuten edelleen mukana toiminnassa, tekee product ownerin vastuiden ohella myös hallitustyöskentelyä ja on yksi pääosakkaista.
Mitä tapahtui 10 vuodessa?
Jos vuonna 2011 olisi ollut tarjolla nyky-Easoftin kaltainen järjestelmä, niin se olisi otettu kiljuen vastaan.
Järjestelmän kehittäminen on ollut melkoinen työmaa. Se on maksanut useita miljoonia euroja, puhumattakaan kaikista virheistä, vääristä kehityshaaroista ja suunnattomasta määrästä työtä. Kehitystyötä nykyiseen järjestelmään on tehty jo yli 10 vuotta.
Harva yritys jaksaa odottaa näin kauaa! Ohjelmistokehitys on hidasta, koska samalla pitää huolehtia jatkuvasti myös tietoturvasta, uudistaa muutamassa vuodessa vanhenevaa koodia. Kuitenkin asiakasyrityksille pitää yhtä aikaa kyetä tarjoamaan jatkuvasti lisäarvoa – jotta yritys pysyy asiakkaana.
Jos rakennusalan yritys haluaa olla alansa paras, yrityksen pitää keskittyä ydintoiminnan eli rakentamisen kehittämiseen – ei ohjelmistokehitykseen.
Easoft Groupin näkökulmasta kyseessä on tietenkin hieno tarina. Nykyään yritys työllistää yli 30 henkeä ja ohjelmiston käyttäjiä on jo yli 6000. Asiakkaina on yli 600 yritystä Suomessa ja Ruotsissa.
Tulevaisuus näyttää valoisalta ja työntäyteiseltä. On hienoa olla digitalisoimassa rakennusalaa!
Vaiettu salaisuus
Lyhyesti sanottuna Easoftin voisi kiteyttää tähän vaiettuun salaisuuteen: Easoftiin on tallennettu lukuisten asiakasyritysten toimivaksi todistettuja liiketoimintaprosesseja!
Alunperinkin Easoft on kehitetty huutavaan, aitoon tarpeeseen ja täysin yrittäjien toivomusten mukaisesti. Asiakas ei siis osta pelkkää tarjouslaskentaohjelmaa, asiakasrekisteriä, dokumentointiohjelmaa tai laskutusohjelmaa. Hän ostaa digitaalisen työkalun, joka auttaa kehittämään liiketoimintaprosessia.
Kyse ei myöskään ole pelkästään kustannussäästöstä tai tehokkuuden lisäämisestä – vaan myös paremmasta asiakaspalvelusta, asiakastyytyväisyydestä ja henkilöstön viihtyvyydestä.
Haluamme mahdollistaa yrityksille sen, että he voivat keskittyä siihen missä ovat parhaita: lisäarvon tuottamiseen asiakkaille – kannattavuudesta tinkimättä.
Autamme asiakasta tehostamaan liiketoiminnan prosesseja ja parantamaan asiakaskokemusta
Ota yhteyttä oheisella lomakkeella tai soita meille!
etunimi.sukunimi@easoft.fi
"*" näyttää pakolliset kentät